Miski do mleka

Masajowie uważają, iż mycie wodą naczyń do mleka daje mleku przykry zapach; dlatego myją te naczynia w krowim moczu. Za Kopalińskim

Prawie się zgadza 2

U Agory znów o lotnictwie.

Wprawdzie nie doszło do wybuchu, tylko uszkodzenia z powodu zderzenia z ptakami. Nie jednego silnika, tylko dwóch, wszystkich dwóch. A samolot nie znajdował się nad wieżowcami Manhattanu, tylko nad nudnym Bronxem.

Ale czemu nie podkręcić historyjki, nie postraszyć że samolotom ni stąd ni zowąd wybuchają silniki, że od zepsucia się jednego silnika samoloty spadają do wody, i dosmaczyć wieżowcami Manhattanu.

Na kolejnych stronach nadmuchiwaną tratwę powstałą ze „zjeżdżalni” samolotu nazywają szalupą, wodowanie na wielkiej i szerokiej rzece wodowaniem w centrum gęsto zabudowanego miasta, piszą, że za sterami siedział Sullenberger (drugi pilot Skiles gdzieś się jak zwykle zapodział), no i całą historię nazywają oczywiście cudem.

Zgodność z faktami jest sooooooo 20th century.

Advertisements

6 responses to “Prawie się zgadza 2

  1. Jurgi Filodendryta 15.1.2011, sobota o 13:21:11

    Prawie, tyle że nie wodowanie, a wódowanie i nie w Newyorku, tylko w redakcji Gazety. :P

    Prawie jak owo słynne rozdawanie samochodów na moskiewskim Placu Czerwonym.

  2. wo 15.1.2011, sobota o 17:34:13

    Jej, że Ty masz cierpliwość do tego najnowszego portalowego wynalazku, jakim jest opakowanie paru zdjęć szczątkowym tekstem, żeby zmusić czytelnika do dziesięciokrotnego kilknięcia i sztucznego nabicia odsłon z reklamą. Ja takie materiały omijam.

    A jak Ci się chciało to śledzić, to może wiesz, czy takie słynne zdjęcie z 4chan podpisane „klasa pierwsza i klasa ekonomiczna” (jedna elegancko na pontoniku, druga się podtapia na skrzydle), rzeczywiście rzetelnie pokazuje klasowy aspekt ewakuacji?

  3. miskidomleka 15.1.2011, sobota o 18:24:54

    @wo
    Ja takie materiały omijam.
    Nie spodziewałbym się innej deklaracji :-). Ja zazwyczaj też, ale dziś mnie (tematyką) skusiło, chyba też już na głównej zobaczyłem te najgorsze babole, no i nie strzymałem.

    Z klasami to zdaje się trochę tak wyszło. Ten samolot ma wyjścia awaryjne z przodu (2), z tyłu (2), i na skrzydłach (4). Zjeżdżalnie działające jak tratwy są przy przednich i tylnych. Przy skrzydłowych są zjeżdżalnie, ale nie działające jak tratwy, i nie używa się ich przy wodowaniu.

    Na Hudson tył zaczął się szybko napełniać wodą odcinając wyjścia tylne, więc korzystali tylko z wyjść przednich (z tratwami) i na skrzydła. No a że buisness class jest z przodu, to cała wyszła przodem, czyli na tratwy. Ale nie byli tam sami, na tratwy trafili też ludzie z przednich foteli ekonomicznych i część osób z tyłu, przegonionych na przód bo przy skrzydłach tłok się robił. I cała załoga.

    W raporcie NTSB jest ładny kolorowy schemacik:
    http://www.ntsb.gov/publictn/2010/AAR1003.pdf
    strona nominalna 43, PDFowa 60.

  4. wo 16.1.2011, niedziela o 5:31:04

    „Ale nie byli tam sami, na tratwy trafili też ludzie z przednich foteli ekonomicznych”

    Kolejny dowód, że warto dopłacać za Economy Plus! :-)

  5. wiedma 16.1.2011, niedziela o 10:54:03

    Haha, no cóż, sama wiem jak to jest, gdy każą coś napisać szybko a szczegóły nudne. Tylko, że nikt nikogo nie przymusza, aby zostać w tym zawodzie ..

  6. miskidomleka 16.1.2011, niedziela o 11:17:06

    @wo
    Z Boeinga w Potomacu wyszli tylko ci, co siedzieli na samym końcu. W Kegworth też chyba więcej ofiar było z przodu niż z tyłu. Nigdy nie wiesz. Ja tam się kieruję wyłącznie komfortem i potencjalnymi widokami :-)

    @wiedma
    szczegóły nudne
    Ja to jestem pewnie naiwnym przed-XXI-wiecznym pięknoduchem, ale jak dla osoby która wybrała zawód związany z informacją fakty mogą być nudne?

    To, ile silników przestało działać trudno nazwać „szczegółem”, to był fakt kluczowy dla całego zdarzenia. Jakby im szlag trafił tylko jeden silnik, to spokojnie dolecieliby do lotniska. Nawet by mieli wybór do którego.

%d blogerów lubi to: