Komentatorko! Komentatorze!
Jeśli uprzednio publikowałaś/eś komentarze bez problemu i z automatyczną akceptacją, lecz nowo wpisany się nie pojawia, pchnij mi meila. Pewnie wpadł do spamu, o czym nie jestem automatycznie powiadamiany.
Komentarze na blogu są moderowane.
Licencja
Kontakt
miskidomleka małpa gazeta peel
O szukaniu
Na górze wyszukiwarka wordpressowa. Ponieważ jej skuteczność jest taka sobie, polecam jako alternatywę kliknięcie tutaj i wpisanie zapytania przed 'site'.
Kategorie
boska niekomedia czytane hej młoty do roboty jak gołębica Lem marakuja mistrzowie kompetencji między uszami od autora o i wokół muzyki podaj cegłę podniebiennie pozdrawiamy blogerów struktury natury szaleni chcą zawładnąć światem sztuka złota, sztuka mięsa widziane przez szkło wot tiechnika w spadku po Lumière'ach w spadku po Wrightach za miedzą z kraju i ze świata
Tagi
Airbus akustyka antyszczepionkowcy Assange Aviation Herald Boeing DCA DNA dokumenty Don't Ask Don't Tell dziedziczenie ergonomia Europa ewolucja fałszerstwo fizyka Fukushima gazety geje GMO historia Hudson iPad Iżma Japonia katastrofa kawa komputery koncert kontrola lotów kościół kuchnia Kulisz Londyn lotnisko lądowanie Macierewicz muzyka odporność grupowa ospa Pentagon Polska prawo programy psychoakustyka rasizm Reagan National samochód samoloty seksizm Smoleńsk spotify sprzęt audio statystyka strzelanina Sullenberger symfonia szarlatani szczepienia sztuka Teksas teorie spiskowe Tu-154 USA video Warszawa Waszyngton Waszyngton i okolice Wielka Brytania WikiLeaks wojsko wypadek zdjęcia zdrowie zwierzętaOstatnie komentarze
![]() | miskidomleka o Jestę ekspertę |
![]() | Mała Phi. o Jestę ekspertę |
![]() | Mała Phi. o Jestę ekspertę |
![]() | miskidomleka o Jestę ekspertę |
![]() | Mała Phi. o Jestę ekspertę |
![]() | Mała Phi. o Jestę ekspertę |
![]() | miskidomleka o Jestę ekspertę |
Ostatnie posty
Polecam do czytania
- Antymatrix
- Aviation Herald
- Biokompost
- Blog de Bart
- Blog prof. Joanny Senyszyn
- Bronikowski.com
- Czajniczek Pana Russella
- Dom nad jeziorem
- Doskonale szare
- Ekskursje w dyskursie
- Figulacha z makulachem
- finking…finking
- Globalny śmietnik
- Internetowy Obserwator Mediów
- Jestem wzdłuż, a nawet wbrew
- Kinga Dunin – felietony
- Kwik (mazowiecki)
- miasto.maßa.maszyna
- Migotanie słów
- Modne bzdury
- Nieczynne z powodu że zamknięte
- niedowiary
- Ogólna teoria wszystkiego
- Palpitacje mózgu czyli wdycham pranę
- pattern recognition
- Pharyngula
- Plamka mazurka
- Prognozy numeryczne GFS/WRF
- PRZESTRZENIEICIAŁA
- Remote sensing i ekologia
- Salon nowojorski
- Skrót myślowy
- Sporothrix
- Stroeheim'sWeblog
- Sukcesy i Porażki Watch
- ZYTATY
- 梅雨眠中
- ~/.Trash
Prawie, tyle że nie wodowanie, a wódowanie i nie w Newyorku, tylko w redakcji Gazety. :P
Prawie jak owo słynne rozdawanie samochodów na moskiewskim Placu Czerwonym.
Jej, że Ty masz cierpliwość do tego najnowszego portalowego wynalazku, jakim jest opakowanie paru zdjęć szczątkowym tekstem, żeby zmusić czytelnika do dziesięciokrotnego kilknięcia i sztucznego nabicia odsłon z reklamą. Ja takie materiały omijam.
A jak Ci się chciało to śledzić, to może wiesz, czy takie słynne zdjęcie z 4chan podpisane „klasa pierwsza i klasa ekonomiczna” (jedna elegancko na pontoniku, druga się podtapia na skrzydle), rzeczywiście rzetelnie pokazuje klasowy aspekt ewakuacji?
@wo
Ja takie materiały omijam.
Nie spodziewałbym się innej deklaracji :-). Ja zazwyczaj też, ale dziś mnie (tematyką) skusiło, chyba też już na głównej zobaczyłem te najgorsze babole, no i nie strzymałem.
Z klasami to zdaje się trochę tak wyszło. Ten samolot ma wyjścia awaryjne z przodu (2), z tyłu (2), i na skrzydłach (4). Zjeżdżalnie działające jak tratwy są przy przednich i tylnych. Przy skrzydłowych są zjeżdżalnie, ale nie działające jak tratwy, i nie używa się ich przy wodowaniu.
Na Hudson tył zaczął się szybko napełniać wodą odcinając wyjścia tylne, więc korzystali tylko z wyjść przednich (z tratwami) i na skrzydła. No a że buisness class jest z przodu, to cała wyszła przodem, czyli na tratwy. Ale nie byli tam sami, na tratwy trafili też ludzie z przednich foteli ekonomicznych i część osób z tyłu, przegonionych na przód bo przy skrzydłach tłok się robił. I cała załoga.
W raporcie NTSB jest ładny kolorowy schemacik:
Click to access AAR1003.pdf
strona nominalna 43, PDFowa 60.
„Ale nie byli tam sami, na tratwy trafili też ludzie z przednich foteli ekonomicznych”
Kolejny dowód, że warto dopłacać za Economy Plus! :-)
Haha, no cóż, sama wiem jak to jest, gdy każą coś napisać szybko a szczegóły nudne. Tylko, że nikt nikogo nie przymusza, aby zostać w tym zawodzie ..
@wo
Z Boeinga w Potomacu wyszli tylko ci, co siedzieli na samym końcu. W Kegworth też chyba więcej ofiar było z przodu niż z tyłu. Nigdy nie wiesz. Ja tam się kieruję wyłącznie komfortem i potencjalnymi widokami :-)
@wiedma
szczegóły nudne
Ja to jestem pewnie naiwnym przed-XXI-wiecznym pięknoduchem, ale jak dla osoby która wybrała zawód związany z informacją fakty mogą być nudne?
To, ile silników przestało działać trudno nazwać „szczegółem”, to był fakt kluczowy dla całego zdarzenia. Jakby im szlag trafił tylko jeden silnik, to spokojnie dolecieliby do lotniska. Nawet by mieli wybór do którego.