Miski do mleka

Masajowie uważają, iż mycie wodą naczyń do mleka daje mleku przykry zapach; dlatego myją te naczynia w krowim moczu. Za Kopalińskim

Straszymy samolotami

gazeta.pl:

Dwa samoloty – Boeing 777 tureckich linii lotniczych i niemiecki czarterowy odrzutowiec – minęły się w powietrzu zaledwie o 30 do 60 metrów 

No, no, blisko!
 
 
UK Air Accidents Investigation Branch (znalezione, jak zwykle, na Aviation Herald):

At 1438:19, D-ITAN was heading north at an altitude of between 3,800 and 3,900 ft when it passed TC-JJA on a nearly reciprocal heading. D-ITAN was approximately 0.5 nm to the west of TC-JJA and 100 to 200 ft below it.

Tu 30-60 metrów, tam pół mili, czyli prawie kilometr. Portal dba o ekscytację czytelników.

Ale nudzę wyszukując takie babole, nie? Ale nie mogę się powstrzymać, mam słabą silną wolę ;-)
 
 
P.S.

W tym czasie turecki Boeing schodził właśnie na ten sam pułap, lecąc w stronę Heathrow na zachodnim krańcu Londynu. Turecki pilot nie zareagował na 3 automatyczne ostrzeżenia antykolizyjne, a pilot odrzutowca nie miał nawet na pokładzie takiego urządzenia.

Nie wiem, czy państwo portalarze uwierzą, ale Boeing 777 to też odrzutowiec!

Reklamy

4 responses to “Straszymy samolotami

  1. kwik 9.9.2010, czwartek o 18:17:51

    Ale przyczyna była ciekawa, kontroler się tak skupił na poprawianiu bzdeta, że nie zauważył istoty problemu:

    The ATC clearance was: “DOVER FOUR TANGO DEPARTURE MAINTAIN ALTITUDE THREE THOUSAND FEET”
    After a delay of five to six seconds the crew read back:
    “FOUR TANGO DEPARTURE CLIMBING FOUR THOUSAND FEET”.
    Although the Tower controller noticed and corrected the omission of the word ‘Dover’, he did not notice the incorrect readback of the cleared altitude.

  2. miskidomleka 9.9.2010, czwartek o 20:02:35

    Tak, ciekawe, choć nie nazwałbym tego bzdetem. Jest też Brookmans Park 4T departure, więc jeśli pilot miał na myśli Brookmans Park 4T a nie Dover 4T, ciekawe w jakie jeszcze kłopoty mogliby się wpakować.

    Co ciekawe, w opisie Dover 4T departure w departure charts wyraźnie gdzie sto,i że jeszcze dość długo powinni zostać na 3000. I są też ostrzeżenia:
    WARNING – STEPPED CLIMB
    Due to interaction with other routes pilots must ensure strict compliance with the specified climb profile unless cleared by ATC. [więc może myśleli że są cleared]
    CLIMB GRADIENTS
    Critical climb gradients required for obstacle, ATC or airspace purposes as shown.

    Departure charts są dostępne tutaj:
    http://www.nats-uk.ead-it.com/public/index.php%3Foption=com_content&task=blogcategory&id=92&Itemid=141.html

  3. kwik 9.9.2010, czwartek o 20:56:09

    Czyli jeszcze gorzej. Pilot nie potrafi potwierdzić prostego komunikatu z dwiema informacjami, jedną praktycznie pozbawia treści, drugą przekręca. A kontroler koryguje tylko pierwszy błąd.

  4. miskidomleka 9.9.2010, czwartek o 21:26:52

    A pilot drugiego samolotu z opóźnienie reaguje na TCAS, a w ogóle to myśli że jest mądrzejszy niż TCAS. Historie kiedy podejmowano decyzje na podstawie rozeznania ludzi a nie na podstawie rozeznania TCAS, parę razy skończyły się nieciekawie.

%d blogerów lubi to: