Miski do mleka

Masajowie uważają, iż mycie wodą naczyń do mleka daje mleku przykry zapach; dlatego myją te naczynia w krowim moczu. Za Kopalińskim

Montrealskie pueblo

czyli magisterka Moshe Safdiego. Więcej o osiedlu.

Zdjęcia nawet wyszły, mimo ciężkich warunków. Warunki wzięły się z przeoczenia. Rozradowany ucieczką z subtropiku, czyli domowych 38°C, przeoczyłem drobny fakcik. Taki mianowicie, że uciekłem do kanadyjskiego, zimnego, północnego Montrealu, w którym było zaledwie 30-32°C i pełne słońce. Konsekwencją przeoczenia takich arktycznych warunków była decyzja dłuższej wycieczki rowerem wypożyczonym z montrealskiej automatycznej wypożyczalni rowerów. Dodajmy, po jakichś 15 latach nieużywania dwóch kółek. Konsekwencją dalszą był przeto pot zalewający oczy, zaparowujący wizjer aparatu, i kapiący na sam aparat, co groziło zwarciem, pożarem, i porażeniem prądem. Ale jednak się udało, aparat przeżył, ja również, nawet bez udaru, a jedynie poprzypalany tu i ówdzie.

4 responses to “Montrealskie pueblo

  1. miskidomleka 28.7.2010, środa o 8:51:40

    Podobało mi się. Ciekaw jestem, jak jest w środku – ale pewnie należało przyjechać w 1967 roku. Mnie się w ogóle odważny beton zwykle podoba, szkoda tylko, że często brzydko się starzeje.

  2. myszka 3.8.2010, wtorek o 1:28:24

    Wygląda dość niesamowicie. Machnęłabym to białą farba, żeby słonko zagrało.

  3. miskidomleka 3.8.2010, wtorek o 6:48:12

    Białą? Farbą?? Taki fajny betonek???? Herezja!

