Miski do mleka

Masajowie uważają, iż mycie wodą naczyń do mleka daje mleku przykry zapach; dlatego myją te naczynia w krowim moczu. Za Kopalińskim

Prawie jak bank

Zadzwonił telefon. W pracy.  Nagrany głos.

– Dzień dobry, twoja karta Visa została zablokowana z powodu podejrzanej transakcji.

Zaraz, zaraz, firmową kartę mam Mastercard, nie Visę. Mój bank (ten od prywatnych kart) już raz dzwonił w podobnej sprawie, kiedy zamówiłem komputer z mało znanej firmy z drugiego końca Stanów. Ale zadzwonili na moją komórkę i poprosili o oddzwonienie do banku i potwierdzenie transakcji. No i wiedzieli, jaką mam kartę.

– By ją odblokować naciśnij 1.

O ho ho, bez oddzwaniania do banku? I w ogóle nie przedstawili się (tu bank taki a taki), nie podali mojego nazwiska, nie wiedzą, do kogo dzwonią? I automat dzwoni, nie żywy człowiek? Oj, śmierdzi. Ale zobaczmy, co będzie dalej. 1.

– Żeby odblokować swoją kartę Visa będziesz musiał podać trzy informacje identyfikujące cię jako właściciela. Po pierwsze, wstukaj teraz szesnastocyfrowy numer tej karty.

Aha, dziękuję.

One response to “Prawie jak bank

  1. futrzak 23.5.2009, sobota o 18:28:34

    ladny scam. Ciekawe, ilu ludzi dalo sie w ten sposob nabrac.

